پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119490
اوباما مي خواهد سطح مذاکرات را به رهبري ارتقاء دهد
تاریخ انتشار : 1393/08/20 11:15:24
نمایش : 1335
عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: غربي ها متوجه شده اند که تصميم گير اصلي در مذاکرات مقام معظم رهبري است ، آنها دو روش را پيگيري مي کنند که يکي نامه نگاري اوباما به رهبري است که مي خواهد سطح مذاکرات را از وزرا به بالاتر و رياست جمهوري و رهبري ارتقا دهد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميد رضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: غربي ها متوجه شده اند که تصميم گير اصلي در مذاکرات مقام معظم رهبري است.

وي در گفت و گو با افکار نيوز با اشاره به مذاکرات اخير عمان بيان داشت: روند مذاکرات به سختي پيش مي رود و چالش هاي اصلي بين ما ،آمريکا و اروپا در اين جلسه مطرح خواهد شد و فاصله بين ديدگاههاي ما چه در موضوع تعداد سانتريفيوژ و چه نحوه لغو تحريم ها فاصله اي زياد است و نزديک کردن اين فاصله ها کار دشواري است.

اين کارشناس مسائل بين الملل اظهار داشت: دو دولت ايران و آمريکا براي رسيدن به توافق تلاش مي کنند اما موضوعي که مي خواهند بر آن توافق کنند موضوعاتي است که انجام اين توافق را سخت و دشوار کرده است، خصوصا اينکه چارچوبي براي مذاکرات ما مبتني بر حقوق ملت ايران و خط قرمزهايي که مقام معظم رهبري تعيين کرده اند که قابل تغيير نيست و ثابت است. بنابر اين آمريکايي ها و غربي ها هيچ راهي را براي اينکه خود را به چارچوب ايران نزديک کنند ندارند.

وي افزود: از سوي ديگر متاسفانه هر دو دولت سرنوشت خود را به نتيجه مذاکرات گره زده اند و اگر مذاکرات به نتيجه نرسد هر دو دولت شکست مي خورند و اين مقداري مشکل را افزايش داده است و به هر حال دولت ما بايد به گونه اي عمل کند که شکست در مذاکرات آسيبي به برنامه ها و خدماتش در اداره کشور نزند.

ترقي درباره شايعات حضور نماينده رهبري در مذاکرات اظهار داشت: غربي ها متوجه شده اند که تصميم گير اصلي در مذاکرات مقام معظم رهبري است ، آنها دو روش را پيگيري مي کنند که يکي نامه نگاري اوباما به رهبري است که مي خواهد سطح مذاکرات را از وزرا به بالاتر و رياست جمهوري و رهبري ارتقا دهد و دليل آن هم اين است که اوباما در نيويورک موفق نشد اين سطح را به رياست جمهوري تغيير دهد به همين دليل به مقام معظم رهبري نامه نوشته است و چون نامه رهبري را خود آنها افشا کردند اين روزها به خبر دروغ رفتن آقاي ولايتي به مسقط هم متوسل شده اند تا بگويند دکتر ولايتي نماينده رهبري در مذاکرات حضور خواهد داشت و سطح مذاکرات را ارتقاء دهند.
وي ادامه داد: آنها معتقدند تا مذاکرات به سطوح بالاي تصميم گيري منتقل نشود به نتيجه اي نخواهند رسيد و به همين دليل دست به اين شيوه ها مي زنند.
رئيس مرکز بين الملل حزب موتلفه اسلامي درباره انتخابات اخير آمريکا و پيروزي جمهوري خواهان و تاثير در عملکرد دولت فعلي آمريکا در مذاکرات گفت: اگر چه به ظاهر جمهوري خواهان تفاوت نظري نسبت به مذاکرات هسته اي با دموکرات ها دارند اما هيات حاکمه آمريکا موضع واحدي دارد و آن را ا دنبال مي کنند اما افزايش تعداد جمهوري خواهان در مجلس موضع چانه زني اوباما را افزايش مي دهد که به دنبال امتياز گيري بيشتري باشد و از اين نظر مذاکرات با چالش بيشتري مواجه خواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html